E-giganci rosną za granicą
finanse | Netflix i Prime Video Amazonu poprawiają wyniki dzięki ekspansji na nowe rynki. Urszula Zielińska
Do 15,79 mld dol., czyli o prawie 36 proc., urosły w 2018 r. przychody Netfliksa, największej na świecie internetowej płatnej platformy z filmami i serialami. Amerykańska firma kierowana przez Reeda Hastingsa zakończyła rok z nieco ponad 139 mln abonentów, z których większość to mieszkańcy innych krajów niż Stany Zjednoczone. Także poza USA odbywa się obecnie największa ekspansja serwisu. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku Netflix zdobył poza rodzimym rynkiem prawie 23 mln abonentów (to tyle, co w sumie ma trzeci gracz na świecie – Hulu), a w kraju 5,67 mln. Zagraniczna ekspansja sprawia, że rosną także wyniki Prime Video Amazonu. Na nowe rynki może wejść również Hulu.
Po wyższe zyski
Zgodnie z prognozą władz Netfliksa taka tendencja utrzyma się w I kwartale br. Zamierza pozyskać w tym czasie 8,9 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta