Rum zdobywa gardła klientów z dużych miast
Po modzie na whisky przyszedł czas na kolejny trunek. To na razie nisza, ale wartość sprzedaży rumu sięgnęła już 110 mln zł, a import rośnie dwucyfrowo. Klienci sięgają po egzotyczne i drogie odmiany aleksandra ptak-iglewska
O tym, że rum staje się coraz bardziej modny – tak jak wcześniej whisky – mówią hurtownicy. Z półek znikają butelki z droższymi markami. Wartość sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy sięgnęła 110 mln zł. Wydaje się, że to niewiele, jednak więcej niż np. cały nasz rynek cydru.
200 złotych za butelkę
Polacy zarabiają coraz więcej i stać ich na eksperymenty, także kulinarne. Klienci szukają nowinek również wśród mocnych alkoholi. Popularność whisky zepchnęła z podium wino i dziś to właśnie whisky ze sprzedażą wartą 2,3 mld zł zajmuje trzecie miejsce w Polsce. Pierwsze miejsce należy do piwa, którego rynek wart był 16,7 mld zł w 2018 r., drugie miejsce ze sprzedażą wartą 11 mld zł zajmuje wódka.
Jednak rynek alkoholi to nie tylko główny nurt, ale także coraz ciekawsze nisze. – Na rynku rumu dzieje się to samo co wcześniej z whisky, segment alkoholi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta