Poczta Polska szykuje rewolucję w cenniku
Od kwietnia operator wprowadzi całkowicie nowy sposób wyceny tzw. usług powszechnych – ustaliła „Rzeczpospolita". Ta największa modyfikacja w ofercie spółki od 1989 r. ma ograniczyć straty.
Liczba listów wysyłanych przez Polaków leci na łeb na szyję. Tylko w styczniu br. przychody Poczty Polskiej (PP) z tego tytułu spadły o 9 proc. PP, jako operator wyznaczony, musi świadczyć jednak nierentowne usługi pięć dni w tygodniu. W tej sytuacji spółka zdecydowała się na rewolucyjny ruch – wdrożenie całkowicie nowego cennika usług powszechnych.
Milionowe straty Poczty
Do tej pory, wysyłając list czy przesyłkę w kopercie, cenę ustalano według wagi – obowiązywało sześć wariantów. Teraz, jak się dowiedzieliśmy, PP uprości ofertę i ograniczy liczbę formatów do trzech – S, M oraz L. W efekcie zmian część listów zdrożeje. Dotąd statystyczne gospodarstwo domowe wydawało rocznie ok. 70,87 zł na listy, po podwyżce będzie to ok. 79,92 zł. Po zmianach cennikowych przeciętny Polak do listów dopłaci rocznie około 9 zł. Cena choćby tego najtańszego i najpopularniejszego, czyli krajowego listu ekonomicznego, wzrośnie z 2,60 do 3,30 zł. To oznacza, że wysłanie kartki pocztowej zdrożeje o 27 proc. Za wyższą cenę klienci otrzymają jednak możliwość wysyłki cięższych przesyłek (w formacie S waga wzrośnie o 43 proc.). Potanieć mają przesyłki z deklarowaną wartością (o ponad 20...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta