Programowanie to logika XXI wieku
Jacek Borek | z dyrektorem zarządzającym Accenture Technology w Polsce rozmawia Katarzyna Kucharczyk
Ostatnio dużo się mówi o sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, AI). Czy to tylko przejściowa moda, czy rzeczywiście jest to uzasadnione? Wiele firm mówi, że używa tego typu rozwiązań, ale de facto ich systemy służą tylko do automatyzacji i opierają się na prostych algorytmach...
Sztuczna inteligencja jest powszechnie wykorzystywana przez większość z nas w postaci aplikacji na smartfonach (takich jak Spotify czy tłumacz Google'a). Od kilku lat praktycznie wszyscy dostawcy technologii informatycznych opracowują nowe narzędzia, które zwiększają efektywność pracy i jakość usług oferowanych klientom.
W naszym ostatnim globalnym raporcie Accenture Technology Vision 2019 sztuczna inteligencja jest wymieniana na pierwszym miejscu wśród technologii informatycznych. Tak wskazuje ponad 60 proc. ankietowanych menedżerów, którzy reprezentują firmy o przychodach powyżej 250 milionów dolarów (w tym z Polski).
Ewidentnie widać, że to nie tylko chwilowa moda, ale trend, który naszym zdaniem utrzyma się jeszcze przez dekadę ze względu na potencjał, który niesie. W zasadzie każda firma, która chce się liczyć na rynku w przyszłości, musi w swoich planach uwzględnić sztuczną inteligencję.
W jakich obszarach sztuczna inteligencja może pomóc przedsiębiorstwom? Czy inwestycje w tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta