Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczać usługi marketingowe w internecie

03 kwietnia 2019 | Rachunkowość | Marcin Szymankiewicz

Baner promujący produkty zagranicznego dostawcy, który automatycznie wyświetla się na stronie ich dystrybutora, spełnia definicję usługi elektronicznej.

- Spółka sprzedaje, poprzez sklep internetowy, m.in. drukarki komputerowe. Kupuje je od producenta z Tajwanu (nie posiada on stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, rozlicza tamtejszy VAT). Na podstawie zawartej umowy spółka świadczy, za wynagrodzeniem, na rzecz producenta usługi marketingowe z wykorzystaniem swojej strony internetowej – reklamuje oferowany przez producenta sprzęt, zachęca klientów do zakupu, eksponuje towary producenta na tej stronie poprzez zamieszczanie banerów reklamowych.

Świadczenie tych usług marketingowych jest zasadniczo zautomatyzowane (np. wyświetlanie banerów na stronie internetowej), jednak z uwagi na swój charakter nie jest możliwe bez udziału pracy ludzi (pracowników spółki). Gdzie należy ustalić miejsce świadczenia takich usług marketingowych i jak należy je udokumentować? – pyta czytelnik.

Aby prawidłowo odpowiedzieć na tak postawione pytanie w pierwszej kolejności należy się zastanowić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11322

Wydanie: 11322

Spis treści
Zamów abonament