Pozorne osłabienie apetytu Polaków
Sprzedaż detaliczna zwiększyła się w marcu realnie o zaledwie 1,8 proc. rok do roku, najmniej od kwietnia 2015 r. Tak słaby wynik to jednak wyłącznie efekt ruchomych świąt wielkanocnych. Grzegorz Siemionczyk
W 2018 r. Wielkanoc wypadała na początku kwietnia, co sprzyjało zakupom pod koniec marca. W tym roku przedświąteczne zakupy realizowane były już w kwietniu. To wpłynęło negatywnie na marcową sprzedaż w sklepach spożywczych (spadła w ujęciu realnym, czyli przy założeniu stałości cen, o 10,4 proc. rok do roku) oraz sklepach niewyspecjalizowanych, do których zaliczają się głównie super- i hipermarkety (spadła o 1,3 proc. rok...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta