Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska sercem szlaku Europa–Azja

15 maja 2019 | Ekonomia
Musimy dbać  o konkurencyjność Polski  na Nowym Jedwabnym Szlaku, a jej elementami  są: cena, czas  i miejsce dowozu – wskazywali eksperci
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: materiały prasowe
Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku, a jej elementami są: cena, czas i miejsce dowozu – wskazywali eksperci

Nasz kraj jest kluczowym ogniwem na drodze handlowej między obydwoma kontynentami. Jednak do rozwoju polskiej oferty potrzebne są dalsze inwestycje. Dominik Osowski

 

– Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS), a elementami tej konkurencyjności są: cena, czas i miejsce dowozu. Dlatego Polska musi zabiegać o rozwój infrastruktury liniowej i punktowej – mówił Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, w trakcie debaty „Logistyka między Europą a Azją", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny wzrost liczby pociągów kontenerowych kursujących w obie strony na linii Chiny–Unia Europejska. W 2018 r. takich pociągów jadących z Chin do UE i z UE do Chin było w sumie 6,3 tys. Zmniejsza się również dysproporcja między ruchem Chiny–UE. W 2018 r. 57 proc. wszystkich pociągów stanowiły te jadące do Europy. Rok wcześniej współczynnik ten wynosił 65 proc.

Kluczowe lokalizacje

Chińska inicjatywa budowy NJS to ogromna szansa dla polskich firm. Wie o tym PKP...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11355

Wydanie: 11355

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament