Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gry polską przepustką do globalnej elity

15 maja 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Świetny debiut spółki BoomBit potwierdza, że branża ta jest fenomenem naszej gospodarki. Jednak 
do tego, abyśmy mieli więcej firm technologicznych na miarę CD Projektu i Asseco, droga daleka. katarzyna kucharczyk

 

Wtorkowy debiutant BoomBit, był tego dnia liderem wzrostu na warszawskiej giełdzie. To dobrze rokuje kolejnym firmom, które rozważają wejście na GPW. Jest też sygnałem, że inwestorzy nadal z dużym optymizmem patrzą na sektor gier wideo, mimo że notowania takich spółek, jak CD Projekt, PlayWay czy Ten Square Games, poruszają się już od dłuższego czasu w mocnym trendzie wzrostowym.

To z kolei wpisuje się w dobrą passę całej polskiej branży gier. Działa w niej ponad 300 studiów, a wartość rynku przekracza 2 mld zł i szybko rośnie.

Wyceny idą w górę

BoomBit jest producentem i wydawcą gier na mobilne systemy operacyjne iOS oraz Android. Jego zespół liczy około 250 osób. Ma na koncie kilkaset tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 550 milionów. Po wtorkowych zwyżkach wycena rynkowa BoomBita zbliża się do 300 mln zł. Czy to dużo? Zależy z czym porównujemy.

CD Projekt, czyli największa spółka w tej branży w Polsce, jest wyceniana na ponad 20 mld zł. Drugi co do wielkości gracz w kraju to Techland, ale nie jest notowany na giełdzie, trudno więc podawać jego konkretną wartość. Z kolei wspomniane już...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11355

Wydanie: 11355

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament