Gry polską przepustką do globalnej elity
Świetny debiut spółki BoomBit potwierdza, że branża ta jest fenomenem naszej gospodarki. Jednak do tego, abyśmy mieli więcej firm technologicznych na miarę CD Projektu i Asseco, droga daleka. katarzyna kucharczyk
Wtorkowy debiutant BoomBit, był tego dnia liderem wzrostu na warszawskiej giełdzie. To dobrze rokuje kolejnym firmom, które rozważają wejście na GPW. Jest też sygnałem, że inwestorzy nadal z dużym optymizmem patrzą na sektor gier wideo, mimo że notowania takich spółek, jak CD Projekt, PlayWay czy Ten Square Games, poruszają się już od dłuższego czasu w mocnym trendzie wzrostowym.
To z kolei wpisuje się w dobrą passę całej polskiej branży gier. Działa w niej ponad 300 studiów, a wartość rynku przekracza 2 mld zł i szybko rośnie.
Wyceny idą w górę
BoomBit jest producentem i wydawcą gier na mobilne systemy operacyjne iOS oraz Android. Jego zespół liczy około 250 osób. Ma na koncie kilkaset tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 550 milionów. Po wtorkowych zwyżkach wycena rynkowa BoomBita zbliża się do 300 mln zł. Czy to dużo? Zależy z czym porównujemy.
CD Projekt, czyli największa spółka w tej branży w Polsce, jest wyceniana na ponad 20 mld zł. Drugi co do wielkości gracz w kraju to Techland, ale nie jest notowany na giełdzie, trudno więc podawać jego konkretną wartość. Z kolei wspomniane już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta