Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Elektroniczne metki służą też klientom

15 maja 2019 | Ekonomia
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa

W niedalekiej przyszłości będziemy mogli dostarczać zakupy online ze sklepu 
za rogiem – przekonuje Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki w LPP. michaŁ niewiadomski

 

Technologie typu RFID (radio-frequency identification) w logistyce to chleb powszedni, a jak się sprawdzają w branży odzieżowej?

Piotr Dopierała: W naszej branży urządzenie typu RFID to forma elektronicznej metki, czyli system, który umożliwia rozpoznanie każdej sztuki towaru. Do tego przynosi informacje o danym towarze, dotyczące jego rozmiaru, koloru i innych informacji, które możemy zakodować i wykorzystać w systemie. Taka identyfikacja każdej sztuki towaru umożliwia nam bardzo precyzyjne zarządzanie łańcuchem dostaw w zakresie zapasów i dostępności produktów na każdy etapie w tym łańcuchu.

Ale bardzo ważne jest również to, że takie nowoczesne rozwiązania służą także klientom. Informacje zakodowane w chipach dają możliwość ich wykorzystania przykładowo w tzw. inteligentnych przymierzalniach. Biorąc do ręki bluzkę czy spodnie, otrzymujemy automatycznie wszystkie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11355

Wydanie: 11355

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament