Elektroniczne metki służą też klientom
W niedalekiej przyszłości będziemy mogli dostarczać zakupy online ze sklepu za rogiem – przekonuje Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki w LPP. michaŁ niewiadomski
Technologie typu RFID (radio-frequency identification) w logistyce to chleb powszedni, a jak się sprawdzają w branży odzieżowej?
Piotr Dopierała: W naszej branży urządzenie typu RFID to forma elektronicznej metki, czyli system, który umożliwia rozpoznanie każdej sztuki towaru. Do tego przynosi informacje o danym towarze, dotyczące jego rozmiaru, koloru i innych informacji, które możemy zakodować i wykorzystać w systemie. Taka identyfikacja każdej sztuki towaru umożliwia nam bardzo precyzyjne zarządzanie łańcuchem dostaw w zakresie zapasów i dostępności produktów na każdy etapie w tym łańcuchu.
Ale bardzo ważne jest również to, że takie nowoczesne rozwiązania służą także klientom. Informacje zakodowane w chipach dają możliwość ich wykorzystania przykładowo w tzw. inteligentnych przymierzalniach. Biorąc do ręki bluzkę czy spodnie, otrzymujemy automatycznie wszystkie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta