Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Miasta duchy nie są atrakcyjne dla biznesu

15 maja 2019 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

Tylko lokalizacja atrakcyjna do życia dla rezydentów przyciągnie i zatrzyma pracowników mobilnych 
– mówi Slagin Parakatil, dyrektor w firmie Mercer, koordynator projektu badawczego „Quality of living". karolina kowalska

 

Mercer pomaga szefom międzynarodowych firm wybrać lokalizację ich filii. Co decyduje o atrakcyjności danego miejsca?

slagin parakatil: Doradzając naszym klientom, zwracamy uwagę na trzy aspekty – atrakcyjność danej lokalizacji dla biznesu, dostęp do talentów, czyli wykwalifikowanych pracowników, gotowych zmienić dla pracy miejsce zamieszkania, oraz odczucia mieszkańców. To ważny, choć nieoczywisty aspekt, bo jeżeli tubylcom żyje się źle, ekspaci, czyli cudzoziemcy lub mieszkańcy innych miast przyjeżdżający tu do pracy, najpewniej również nie będą zadowoleni. Na zadowolenie z warunków życia w danym miejscu składają się m.in. koszty wynajęcia domów lub mieszkań, dóbr konsumenckich i sieci komunikacji miejskiej. Ważne jest, czy w mieście jest odpowiedni dostęp do szkół, placówek opieki zdrowotnej, ale też do obszarów rekreacyjnych. Nie bez znaczenia jest także to, ile czasu mieszkańcy spędzają w korkach.

Co się dzieje, jeśli do szkół jest za daleko, mieszkańcom danego miejsca żyje się źle, ale firma upiera się na daną lokalizację?

Wówczas wokół siedzib firm tworzone są namiastki miast, w których potem nikt nie chce mieszkać. Takie „miasta duchy" okazują się na przykład zbyt drogie, za bardzo oddalone od miejsca pracy czy źle skomunikowane z resztą kraju i świata....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11355

Wydanie: 11355

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament