Polska sercem szlaku Europa–Azja
Nasz kraj jest kluczowym ogniwem na drodze handlowej między obydwoma kontynentami. Jednak do rozwoju polskiej oferty potrzebne są dalsze inwestycje. Dominik Osowski
– Musimy dbać o konkurencyjność Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS), a elementami tej konkurencyjności są: cena, czas i miejsce dowozu. Dlatego Polska musi zabiegać o rozwój infrastruktury liniowej i punktowej – mówił Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo, w trakcie debaty „Logistyka między Europą a Azją", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny wzrost liczby pociągów kontenerowych kursujących w obie strony na linii Chiny–Unia Europejska. W 2018 r. takich pociągów jadących z Chin do UE i z UE do Chin było w sumie 6,3 tys. Zmniejsza się również dysproporcja między ruchem Chiny–UE. W 2018 r. 57 proc. wszystkich pociągów stanowiły te jadące do Europy. Rok wcześniej współczynnik ten wynosił 65 proc.
Kluczowe lokalizacje
Chińska inicjatywa budowy NJS to ogromna szansa dla polskich firm. Wie o tym PKP...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta