Gdy gość hotelu płaci za szkody, nie ma VAT
Opłata za zniszczenia w apartamencie hotelowym czy za zgubione klucze nie podlega opodatkowaniu, tak jak opłata za spóźnione anulowanie rezerwacji. aleksandra tarka
Anulowana w ostatniej chwili rezerwacja pokoju czy apartamentu to chleb powszedni firm z branży hotelarskiej. Kolejnym problemem, choć pewnie rzadszym, są zdewastowane pokoje czy zgubione klucze. Trudno się dziwić, że powszechną praktyką wśród wielu hotelarzy jest pobieranie ekstraopłat za zbyt późne odwołanie rezerwacji czy szkody poczynione przez niesfornego gościa. Okazuje się, że już ich podatkowe rozliczenie nie jest tak oczywiste. Potwierdza to sprawa, którą w środę musiał zająć się sam Naczelny Sąd Administracyjny.
Klienci są różni
Kanwą sporu była interpretacja podatkowa. Z wnioskiem wystąpiła firma oferująca alternatywną dla hoteli opcję zapewniania miejsc krótkoterminowego zakwaterowania. W swojej ofercie ma m.in. apartamenty w atrakcyjnych lokalizacjach Krakowa.
Spółka miała wątpliwości co do VAT od dwóch kategorii opłat. Pierwsza z nich dotyczyła ekstraopłat dotyczących rezerwacji. Wskazała, że klienci dokonują rezerwacji wybranego przez siebie pokoju lub apartamentu w określonym terminie. Zdarzają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta