Pasażerowie zyskali 40 tys. minut
Bardzo mocno stawiamy na cyfryzację i innowacyjne technologie – mówi Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka. adam woźniak
Jakie zadania stawia przed spółką nowa umowa na utrzymanie sieci podpisana w ubiegłym tygodniu z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi?
Ta umowa ma dla nas charakter strategiczny. Dzięki niej firma będzie mogła się rozwijać i jednocześnie ta część naszej załogi, która odpowiada za realizacje kontraktu będzie mogła kontynuować prace. To 2,3 tys. osób zajmujących się utrzymaniem ponad 25 tys. km sieci trakcyjnej. Nasze działania podejmowane w ostatnich trzech latach sprawiły, że nie tylko potrafiliśmy utrzymać potencjał firmy, ale jeszcze go wzmocniliśmy poprzez znaczące inwestycje. M.in. udało nam się opracować taki sposób działania, który pozwoli skrócić czas dojazdu do awarii o blisko jedną piątą. A sprawniejszy dojazd to szybsze rozpoczęcie prac dla przywrócenia ciągłości ruchu. Nowa umowa pozwoli nam także pracować nad innowacyjnym systemem, stworzonym wspólnie z Politechniką Warszawską, który w sposób automatyczny będzie zapobiegał zamarzaniu sieci trakcyjnej, tzw. no frost. Do tej pory zimą smarowaliśmy sieć specyfikiem ograniczającym osadzanie się szronu lub lodu. Teraz, po wdrożeniu systemu będziemy ją podgrzewać, by nie dopuścić do oblodzenia.
W tym roku rozpoczęła się kulminacja inwestycji zapisanych w Krajowym Programie Kolejowym. Jak to wpłynie na waszą pracę?
Przede wszystkim podpisanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta