Nowy program to wyzwanie dla każdego pracodawcy
Aby przeprowadzić proces uruchamiania PPK w najlepszy dla firmy sposób, należy jak najrzetelniej wyjaśnić pracownikom, czym jest nowa forma oszczędzania. Magdalena Pernet
Większość obowiązków wynikających z PPK jest po stronie pracodawcy. Wdrożenie nowego projektu oznacza także nowe obowiązki wewnątrz firmy. Dlatego podstawowe znaczenie ma rzetelne wyjaśnienie pracownikom, czym jest nowa forma oszczędzania. Podczas cyklu konferencji zorganizowanych przez „Rzeczpospolitą" i „Parkiet" eksperci podkreślali znaczenie komunikacji przedwdrożeniowej i wyjaśniali, jaki sposób jej prowadzenia jest najlepszy.
Pracownik musi rozumieć PPK
Jak komunikować PPK? Pracodawca powinien dotrzeć do swoich pracowników w odpowiedni sposób. – Komunikacja musi być dostosowana do kultury organizacyjnej danej firmy – zaznaczała Agnieszka Łukawska, dyrektor ds. programów emerytalnych w Skarbcu TFI, która zauważyła, że każdy pracodawca powinien wybrać sposób komunikacji indywidualnie, odpowiednio do wewnętrznych zasad panujących w jego firmie.
Podobnie o procesie wdrożeniowym mówił Marcin Żółtek, szef Projektu Emerytura, odpowiedzialny w Grupie PZU za PPK, który podkreślił, że nie jest to jednorazowe działanie, lecz długotrwały proces. – Wdrożenie PPK nie odbywa się od razu, pracodawcy muszą się do niego odpowiednio przygotować – wyjaśnił.
Obowiązek dotarcia do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta