Porsche rzuca wyzwanie Google’owi i Apple
Nie ma możliwości, żebyśmy jako sektor motoryzacyjny byli tylko dostawcą sprzętu dla firm technologicznych – mówi Oliver Blume, prezes Porsche AG. danuta walewska
Dlatego marka otworzyła własne centra rozwojowe w Dolinie Krzemowej, w Szanghaju, Izraelu, Berlinie i w Ludwigsburgu pod Stuttgartem.
– Porsche Digital GmbH to nasze centrum eksperckie, gdzie cyfrowe wizje przekształcane są w realne projekty, które potem oferujemy naszym klientom. Digital Lab z siedzibą w Berlinie skupia się na testowaniu i wprowadzaniu w życie technologii cyfrowych w samej firmie – mówi „Rzeczpospolitej" prezes Porsche. Ale i Google, i Apple już wcześniej wyspecjalizowały się w dostarczaniu takich technologii i są daleko w przodzie przed nawet najbogatszymi producentami aut. Czy nie prościej byłoby z nich skorzystać i zająć się produkcją samochodów?
– Potrafimy z nimi konkurować, bo wiemy dokładnie, czego potrzebuje Porsche. Chcemy pobudzić w firmie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta