Wysokie ceny odstraszają od ekoproduktów
Już 40 proc. kupujących Polaków interesuje się produktami eko – nie tylko żywnością, ale też kosmetykami i chemią domową. Byłoby więcej, gdyby oferta była szersza, a ceny niższe.
Biorąc pod uwagę całą populację, już więcej niż co trzeci dorosły konsument interesuje się kategorią produktów ekologicznych – wynika z badania firmy Nielsen, które poznała „Rzeczpospolita". Sięgają po nie klienci z różnych grup wiekowych, ale generalnie momentami przełomowymi, które skłaniają do większego zainteresowania tym rynkiem, jest pojawienie się w rodzinie dziecka, problemy zdrowotne, ale też rosnąca moda na życie bardziej eko. Nielsen podaje, że zazwyczaj zaczyna się od sięgania po produkty spożywcze, następnie konsument rozszerza zainteresowanie na kosmetyki, a na końcu po chemię, np. produkty piorące czy czyszczące.
Moda na eko
– Trend na naturalne kosmetyki czy chemię eko jest w fazie początkowej. Nawet dla kategorii, w których jest najbardziej widoczny, udział produktów ekologicznych lub naturalnych w wartości sprzedaży z ostatnich 12 miesięcy, nie przekroczył 6 proc. Obserwujemy jednak, że istotnie rośnie na znaczeniu i rok do roku generuje coraz większą wartość – podaje Nielsen.
– Polacy wciąż dopiero się uczą, czym są produkty ekologiczne i naturalne – mówi Agnieszka Krzesińska-Jagiełło, Client Business Partner w Nielsen Polska. – Wśród...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta