Udostępnianie powierzchni w internecie z podatkiem u źródła
Pośrednictwo w udostępnianiu powierzchni reklamowych w sieci ma podobny charakter do usług reklamowych i w związku z tym zapłata za takie czynności jest opodatkowana podatkiem u źródła. Jego płatnikiem jest polski podmiot przekazujący należność wypłaconą przez reklamodawcę właścicielom stron internetowych.
Tak wynika z wydanej 23 stycznia 2020 r. interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB1-1.4010.449.2019.2. SG).
Polska spółka planuje realizować usługi pośrednictwa w udostępnianiu powierzchni reklamowych na stronach internetowych we współpracy ze spółką ze Szwecji. W ramach tych usług, reklamodawcy wypłacaliby polskiej spółce należność za udostępnienie powierzchni reklamowej, która po potrąceniu należności za pośrednictwo byłaby przekazywana spółce szwedzkiej. Spółka szwedzka miałaby natomiast wypłacać te środki wydawcom, tzn. blogerom lub właścicielom stron internetowych udostępniającym powierzchnie reklamowe. Wnioskodawca podkreślał, że ani on, ani spółka szwedzka nie będą pełnić żadnych istotnych funkcji w odniesieniu do czynności udostępniania powierzchni reklamowych, oprócz czynności związanych z przepływem wynagrodzenia.
Zdaniem wnioskodawcy, wydawcy udostępniają jedynie powierzchnie reklamowe, nie świadcząc przy tym jakichkolwiek usług związanych z tworzeniem kampanii reklamowych. Udostępnienie powierzchni reklamowej należy zatem kwalifikować jako usługę o charakterze technicznym. W związku z tym także pośrednictwa przy wykonaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta