Usługi reklamowe z zaostrzonym rygorem
Posiadanie certyfikatu rezydencji nie wystarcza, aby płatność za prawo do promowania się na portalu społecznościowym realizowane przez jego zagranicznego operatora korzystała z preferencji przewidzianych umową o unikaniu podwójnego opodatkowania.
Tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 24 lipca 2019 r. (0111-KDIB1-1.4010.218.2019.1.BS).
Spółka prowadzi działalność w obszarze IT: jest właścicielem portalu internetowego, oferuje też usługi z zakresu pozycjonowania stron. W celu promocji swojego biznesu, spółka nabywa od niepowiązanych dostawców z zagranicy usługi reklamowe. W szczególności, podmiot z siedzibą w Irlandii udostępnia spółce możliwości promowania się na popularnym portalu społecznościowym poprzez wyświetlanie treści określonych przez spółkę wskazanym członkom grupy docelowej.
Wątpliwość wnioskodawcy dotyczyła tego, jakie formalności należy spełnić, aby wypłata wynagrodzenia z tytułu usług reklamowych korzystała z wyłączenia z obowiązku poboru podatku u źródła, przy założeniu że wartość wynagrodzenia wypłacanego dla danego kontrahenta przekroczy w roku kwotę 2 mln zł.
Zgodnie z art. 21 ustawy o CIT, dochody z tytułu usług reklamowych uzyskiwane na terytorium Polski przez nierezydentów są objęte podatkiem u źródła według stawki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta