Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Otwieranie zaczniesz w sieci, skończysz w oddziale

20 lutego 2020 | Moje pieniądze

Nie zawsze udaje się otworzyć rachunek w internecie. Zdarza się, 
że systemy bankowe nie przeprowadzą pozytywnej weryfikacji przyszłego klienta. Nie pozostaje mu wówczas nic innego jak dokończyć procedurę w oddziale. Janina Blikowska

 

Nasza czytelniczka pani Anna próbowała założyć konto w sieci w Banku Pekao SA. – Podczas robienia selfie okazało się, że weryfikacja nie jest możliwa, a dalszą procedurę z zakładaniem rachunku muszę wykonać w oddziale. Dlaczego? – pyta kobieta.

Biuro Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA odpowiedziało nam, że klient, otwierając zdalnie rachunek, przechodzi kilkustopniowy proces weryfikacji tożsamości.

– Wynika to z rekomendacji wydanych przez KNF oraz ustawy AML (przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – red). Jeżeli któryś z elementów weryfikacji nie przebiegł pomyślnie, wniosek klienta może być kontynuowany w oddziale banku – przyznaje bank.

Nie chce ujawnić konkretnych powodów odmów otwarcia zdalnie rachunku. – Określają wewnętrzne procedury banku – poinformował nas Pekao SA.

Jakie mogą być powody braku weryfikacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11588

Wydanie: 11588

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament