Plastik staje się wrogiem publicznym
Kilkanaście dużych firm – sieci sklepów oraz producentów – zawiązuje Polski Pakt Plastikowy. Chcą zmieniać sposób używania tworzyw sztucznych.
Projekt powołany jest w ramach globalnej inicjatywy Fundacji Ellen MacArthur. Szczegóły inicjatywy mają być ogłoszone w czwartek, ale wiadomo, że tworzą ją firmy takie jak Biedronka, Lidl, Carrefour, Danone, Kaufland, LPP, Nestlé, Santander czy Unilever. To na obecnym etapie rozwoju projektu kilkanaście firm, ale tylko one odpowiadają za 20 proc. wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych wprowadzanych obecnie na nasz rynek. Trzy główne cele to eliminacja opakowań nadmiernych, zmniejszenie o 30 proc. użycia pierwotnych tworzyw w opakowaniach i od 2025 wypuszczanie tylko opakowań,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)