Rekord Dnia Singla
Podczas tegorocznego chińskiego festiwalu zakupów, zwanego Dniem Singla, przychody Alibaby, giganta handlu internetowego, sięgnęły rekordowych 75 mld dol. DOMINIK OSOWSKI
Dzień Singla jest doroczną akcją promocyjną przeprowadzaną 11 listopada. Został zapoczątkowany przez Alibabę, właściciela m.in. serwisu AliExpress w 2009 r.
W tym roku konsumenci dokonali w serwisach Alibaby zakupów o rekordowej wartości 75 mld dol. Pobicie ubiegłorocznego wyniku na poziomie 38,4 mld dol. było jednak łatwe, bowiem w tym roku promocje z okazji Dnia Singla rozpoczęły się kilka dni wcześniej. Siłę sprzedaży stanowią przedstawiciele klasy średniej, których w Chinach jest 400 mln.
Alibaba nie przedstawiła szczegółowych informacji na temat sprzedaży, jednak jako ciekawostkę podano, że w kulminacyjnym momencie poprzez platformę Tmall składano 583 tys. zamówień na sekundę.
Kolejny rekord w Dzień Singla jest dobrym prognostykiem dla gospodarki, która podnosi się po pandemii. W przeszłości sprzedaż w tym dniu służyła jako bardzo dokładny wskaźnik siły popytu konsumentów w kolejnym roku.