Amazon uderzy w małych i dużych
Zapowiadane od lat wejście giganta to kolejny etap rozwoju sektora. W Polsce Amerykanie muszą zmierzyć się z chińskim AliExpress i z Allegro. PIOTR MAZURKIEWICZ
Zwarcie o polskie wydatki internetowe wchodzi w decydującą fazę. Allegro już walczy z chińskim AliExpress, a teraz wejdzie na ring kolejny zawodnik wagi superciężkiej, czyli Amazon.
– Zwiększy się konkurencja i nastanie era „wyścigu zbrojeń". W tej grze liczyć się będą podmioty, które stać na duże i szybkie inwestycje w dalszy rozwój oraz postępującą cyfryzację sprzedaży i procesu obsługi klienta – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, managing partner Unity Group. – Historycznie w takim wyścigu na każdym rynku, jaki atakował Amazon, ginęły firmy mało dynamiczne, o nisko scyfryzowanym modelu (zaczynając od księgarni, poprzez kolejne branże w USA) oraz firmy bez środków na inwestycje, koniecznych w perspektywie długiej walki – dodaje.
Podkreśla, iż Amazon ma tu olbrzymią przewagę nad konkurencją – dostęp do taniego kapitału, a standardowo walczy metodą dość brutalną. – Amerykański gigant może bowiem długo funkcjonować na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta