W miastach coraz szybciej rosną floty autobusów na prąd
Polski rynek elektrobusów rozpędziły dopłaty z Unii Europejskiej. Ale to źródło wsparcia wysycha, samorządom zostanie już tylko pomoc obiecywana przez państwo.
W polskich miastach jeździ już ponad 450 elektrycznych autobusów. Według danych firmy JMK Analizy Rynku Transportowego, do których dotarła „Rzeczpospolita", w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. zarejestrowano 40 takich pojazdów. A następne dostawy już się szykują.
W złożonych zamówieniach jest 266 elektrobusów, 79 w trakcie procedury przetargowej, a 26 czeka na potwierdzenie finansowania – w sumie to kolejnych 371 autobusów.
Tuż za Londynem
Rekordzistą jest Warszawa, gdzie na koniec marca kursowało już 161 elektrobusów. W ubiegłym roku stała się drugim po Londynie miastem w Europie pod względem wielkości elektrycznej autobusowej floty. To zasługa gigantycznego kontraktu obejmującego 130 pojazdów dla stołecznych Miejskich Zakładów Autobusowych. A to jeszcze nie koniec: – Po 2022 r. planujemy zakupić 100 kolejnych autobusów elektrycznych – zapowiada Karolina Gałecka, rzecznik prasowy warszawskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta