Telefon z banku? Uwaga, to mogą dzwonić oszuści
Cyberprzestępcy potrafią podrobić numer bankowej infolinii. Często znają też imię czy nazwisko klienta i namawiają do instalacji szpiegowskiej aplikacji, by potem okraść konto.
– Nie wolno podawać innym loginu i hasła do bankowości internetowej. Są to dane poufne – powinien je znać tylko właściciel usługi – przestrzega Mirella Gmur- Dzieduszycka z biura prasowego ING Banku Śląskiego. Dodaje, że klienci nie powinni również instalować dodatkowego oprogramowania, by poprawić „dostępność usług bankowych". Bank o to nie prosi. Klientem ING Banku Śląskiego jest pani Agnieszka. – Kilka dni temu dzwonił do mnie mężczyzna z numeru 323570069. To infolinia mojego banku. Dzwoniący podał się za jego pracownika i wmawiał mi, że ktoś włamał się na konto, chciał zrobić przelew i że szuka go policja – opowiada kobieta.
Usłyszała też, że ma zainstalować nową aplikację, która będzie chronić rachunek. – Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta