Internetowe reklamy z ryczałtem
Bloger zarabiający na udostępnianiu powierzchni reklamowej płaci taki podatek jak od najmu i dzierżawy - według stawek 8,5 i 12,5 proc.
Polski Ład nie zmienił zasad opodatkowania przychodów osób prowadzących strony internetowe, które zarabiają na reklamach. Skarbówka zgadza się, że podatnicy nie muszą w tej sytuacji zakładać działalności gospodarczej. Przychody z reklam mogą rozliczyć ryczałtem według stawki 8,5 proc. Jeśli zaś przekroczą próg 100 tys. zł, to od nadwyżki właściwa będzie stawka 12,5 proc.
Takie stanowisko zajął dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 3 lutego 2022 r. (0113-KDIPT2-1.4011. 856.2021.4.MAP). Sprawa dotyczyła podatnika, który pisze hobbystycznie bajki dla dzieci i publikuje je w internecie na swoim blogu. Chce jednak zarabiać na blogu poprzez wydzielenie na nim przestrzeni do prezentowania płatnych reklam. Nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą zajmującą się tego typu usługami. Pomimo braku jakichkolwiek działań marketingowych ze strony podatnika, blog stał się popularny wśród polskich internautów, którzy trafiają na niego głównie za sprawą darmowej wyszukiwarki internetowej.
To nie jest działalność gospodarcza
Podatnik jest zatrudniony na umowę o pracę, a przychody z reklam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta