Jak ustalić przychód ze sprzedaży premiowej
Sprzedaż towaru za symboliczną złotówkę w ramach zorganizowanej akcji promocyjnej nie stwarza ryzyka zaniżenia przychodu podatkowego.
∑ Spółka prowadzi sprzedaż materiałów budowlanych i zamierza wprowadzić program sprzedaży premiowej. Odbiorcami będą osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej oraz podmioty prowadzące taką działalność. W celu wsparcia prowadzonej sprzedaży spółka zamierza zorganizować akcję promocyjną, w ramach której uczestnicy będą mogli kupić towary za symboliczną kwotę 1 zł brutto. Zasady uczestnictwa w akcji promocyjnej będą ustalone w regulaminie sprzedaży premiowej. Czy spółka powinna określić wartość przychodu w cenie promocyjnej i czy nie wystąpi ryzyko zaniżenia przychodu? – pyta czytelnik.
Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie uznaje za przychody z działalności gospodarczej wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. Bonifikata i skonto są zatem elementami obniżającymi przychód. Ustawa nie zawiera...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta