Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak ustalić przychód ze sprzedaży premiowej

28 lutego 2022 | Podatki i księgowość | Lidia Rubińska

Sprzedaż towaru za symboliczną złotówkę w ramach zorganizowanej akcji promocyjnej nie stwarza ryzyka zaniżenia przychodu podatkowego.

∑ Spółka prowadzi sprzedaż materiałów budowlanych i zamierza wprowadzić program sprzedaży premiowej. Odbiorcami będą osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej oraz podmioty prowadzące taką działalność. W celu wsparcia prowadzonej sprzedaży spółka zamierza zorganizować akcję promocyjną, w ramach której uczestnicy będą mogli kupić towary za symboliczną kwotę 1 zł brutto. Zasady uczestnictwa w akcji promocyjnej będą ustalone w regulaminie sprzedaży premiowej. Czy spółka powinna określić wartość przychodu w cenie promocyjnej i czy nie wystąpi ryzyko zaniżenia przychodu? – pyta czytelnik.

Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie uznaje za przychody z działalności gospodarczej wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. Bonifikata i skonto są zatem elementami obniżającymi przychód. Ustawa nie zawiera...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12203

Wydanie: 12203

Spis treści

Pierwsza strona

Biznes Trendy + Komunikaty

Zamów abonament