Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po ubrania i buty rzadziej do sieci

06 maja 2022 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
Wojna w Ukrainie miała wpływ nie tylko na zakupy w internecie
autor zdjęcia: Piotr Małecki / Bloomberg
źródło: Rzeczpospolita
Wojna w Ukrainie miała wpływ nie tylko na zakupy w internecie

Internetowe sklepy z odzieżą i obuwiem ustępują miejsca tradycyjnym sklepom odżywającym po pandemii. To również reakcja na wojnę i inflację.

W pierwszych miesiącach 2022 roku handel przeniósł się do tradycyjnych sklepów. Wskazują na to najnowsze wyniki największych polskich firm prowadzących sieci z takimi placówkami oraz niemieckiego Zalando, które po raz pierwszy w historii zanotowało spadek obrotów.

Powrót do sklepów

LPP i CCC pokazały wstępne dane finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego kończącego się w kwietniu. VRG ujawniła zaś nowe informacje o rezultatach w kwietniu. W komunikatach wszystkich trzech największych krajowych sieci sklepów z odzieżą i obuwiem da się dostrzec wspólną cechę: – Widać, że klienci wrócili do sklepów i model sprzedaży wielokanałowej się sprawdza – mówi Sylwia Jaśkiewicz, analityk z Domu Maklerskiego BOŚ. Nie kryje, że skala wzrostu przychodów tradycyjnych sklepów LPP (Reserved, Sinsay i innych) zaskoczyła ją. Spodziewała się też większego wzrostu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12259

Wydanie: 12259

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament