Pomidorowa rewolucja Maspeksu
Grupa Maspex wspiera rozwój zrównoważonego rolnictwa i pracuje nad wprowadzeniem nowej odmiany pomidora gruntowego oraz doskonaleniem linii produktów marki Łowicz.
Polscy producenci keczupów i koncentratów pomidorowych mogą pozyskać z rodzimego rynku ok. 30 proc. rocznego zapotrzebowania szacowanego na ok. 100 tys. ton pomidorów. Wymusza to konieczność importu, wytworzonego poza granicami kraju, gotowego koncentratu pomidorowego. W ramach realizacji celów określonych w strategii zrównoważonego rozwoju „Efekt Kolibra” Grupy Maspex, należąca do niej spółka Agros Nova (wytwarzająca produkty marek Łowicz, Krakus, Kotlin i Włocławek) oraz firma nasienna Plantico realizują projekt naukowo-badawczy mający na celu wytworzenie nowej odmiany pomidora regionalnego oraz wprowadzenie nowoczesnego systemu uprawy pozwalającego na monitorowanie procesu wzrostu. Pozwoli to na uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców i intensywny rozwój polskiego rolnictwa, dla którego do tej pory, uprawa pomidora gruntowego nie była wystarczająco opłacalna.
– Wpływ na poprawę ekonomiki produkcji pomidorów jest kluczowy dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta