Żabka Group wspiera zrównoważony rozwój
ESG musi stać się wyznacznikiem działania firm. Tego wymagają klienci, tego oczekuje rynek – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Żabka Group.
Co znaczy dla pani i pani firmy odpowiedzialność w biznesie?
Odpowiedzialność i tematy ESG są częścią naszej strategii biznesowej. Jesteśmy odpowiedzialni za naszą ofertę dla klientów i franczyzobiorców, a także za relacje z naszymi pracownikami i dostawcami. Bierzemy również odpowiedzialność za nasz wpływ na środowisko.
Co to znaczy, że bierzecie odpowiedzialność np. w kwestii środowiskowej?
Jako pierwsza sieć handlowa wprowadziliśmy butelki pochodzące w 100 proc. z recyklingu (tzw. rPET) we własnych markach: w Foodini, sokach Wycisk, shotach S! i wodzie Od Nowa. Specjalny znak i hasło prezentowane na opakowaniu są gwarancją tego, że butelki te nie powstały z pierwotnego plastiku, a wcześniej wytworzone odpady zostały zagospodarowane jako surowce. Daje to klientom pewność, że ich wybór jest dobry nie tylko dla zdrowia, ale także dla planety.
W strategiach ESG podnosi się także kwestie odpowiedzialności firmy względem pracowników.
Czujemy wielką odpowiedzialność za pracowników, ponieważ bezpośrednio i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta