Transparentność, czyli nic do ukrycia
Dziś klienci wybierają markii produkty, których wytwórcy prowadzą strategię odpowiedzialnego rozwoju.
Wielkie kryzysy finansowe oraz ujawnienie nieetycznych praktyk biznesowych z minionych lat (Lehman Brothers, Bernard Madoff czy Tether), spowodowały głębokie przewartościowania biznesu i jego roli w świecie. Począwszy od ruchu Indignados i jego guru Stéphane’a Hassela aż po radykalny wzrost oczekiwań wobec biznesu wyrażanych przez obecnych konsumentów i klientów potęgowany jeszcze przez trendy społecznej odpowiedzialności biznesu, transparentność działań staje się nie tylko wymogiem, ale wręcz warunkiem bezpiecznego działania na rynku. A idąca za tym trendem legislacja zstępująca kaskadowo z poziomu UE na szczeble krajowe powoduje, że od przejrzystego i rzetelnego raportowania – zarówno w kwestiach niefinansowych, jak i stricte związanych z pieniędzmi – nie ma już odwrotu.
Z pewnością na zaostrzenie wymogów raportowania wpływa rosnące znaczenie ESG – strategii zrówoważonego rozwoju. Dużą zmianą było już wprowadzenie przez UE obowiązku raportowania niefinansowego i jego standardów. Budowanie reputacji wartościowego i rzetelnego partnera dla akcjonariuszy, kontrahentów, a wreszcie państwa i społeczeństwa nie może jednak pominąć kwestii finansowych, a w szczególności tych dotyczących rzetelnego wywiązywania się przez firmę z obowiązków podatkowych. Ten właśnie aspekt działalności określa bowiem rzeczywistą postawę biznesu wobec społeczności, w której...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta