Wrzesień ważny dla Zalando i rosnącej mu konkurencji
Koniec wakacji będzie testem nastrojów konsumentów kupujących odzież i obuwie online. W II kw. br. największy gracz tracił rynek.
– Chcę mocno podkreślić, że nasze roczne cele pozostają bez zmian – powiedział w czwartek Robert Gentz, prezes Zalando, omawiając wyniki za drugi kwartał 2022 r. Były one – jak przyznawał prezes i odpowiedzialna za finanse Sandra Dembeck – słabsze niż planowane.
Przychody platformy prowadzącej marketplace z odzieżą, obuwiem, kosmetykami i wyposażeniem wnętrz spadły drugi kwartał z rzędu. Tym razem – mimo debiutu w kolejnych dwóch krajach: na Węgrzech i w Rumunii – obniżyły się o 4 proc., do 2,62 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny był o ponad połowę niższy niż rok wcześniej: spadł ze 184 mln euro do 77 mln euro....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta