Drogie bilety lotnicze już z nami zostaną
Nie ma co liczyć na spadek cen. Jak wyliczył Allianz Trade, w tym roku podwyżki taryf wyniosą 21 proc. w porównaniu z rokiem 2019. A może być drożej.
Szczyt podwyżek jest prognozowany na I kwartał 2023 r. Wtedy także będzie odczuwalna kolejna fala wzrostu kosztów. Zdrożeje nie tylko praca, ale i dadzą o sobie znać wyższe opłaty lotniskowe oraz stawki nawigacyjne.
Mniej latać, drożej sprzedać
Nie ma co liczyć także, że zwiększy się oferta i pojawi się lawina nowych kierunków. Liniom lotniczym bardziej opłaca się mniej latać, za to drożej sprzedawać bilety. Także odwołane loty mogą stać się nową normą w Europie, ponieważ linie lotnicze starają się chronić marże w obliczu rosnących cen paliwa lotniczego (kerozyny). Przy płacach odpowiadających 25 proc. przychodów, w porównaniu ze średnią światową wynoszącą 19 proc., europejskie linie nie mają motywacji w krótkim okresie na bieżąco do zajmowania się brakiem personelu. Analitycy Allianz Trade zwracają uwagę, że w krótkim okresie niedobór lotów może być korzystny dla linii lotniczych, ponieważ mogą one zwiększyć przychody poprzez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta