Motoryzacja w cyfrowym świecie
W ślad za digitalizacją pojawiają się nowe modele biznesowe, których fundamentem jest optymalizacja i automatyzacja procesów. To możliwe dzięki AI i rozwojowi oprogramowania.
Branża automotive wciąż się rozwija. Jest to widoczne także na rynku polskim. Według raportu EMIS „Poland Automotive Sector Report 2022–2023” wartość brutto polskiego sektora motoryzacyjnego wraz ze współpracującymi branżami wyniosła w 2020 r. 3,4 proc. PKB kraju. A w 2021 r., pomimo zawirowań w łańcuchach dostaw związanych z pandemią Covid-19, produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego wzrosła o 16 proc. rok do roku. Żeby utrzymać taką dynamikę wzrostu i zachować pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej, polski sektor automotive będzie musiał inwestować w produkcję elementów i części składowych samochodów elektrycznych, które mają w UE zastąpić docelowo pojazdy z silnikami spalinowymi.
Trendy na rynku
Cyfrowa transformacja powoduje głębokie zmiany nie tylko w samej produkcji samochodów i ich wyposażeniu, ale także w procesach sprzedaży, serwisu i sposobach użytkowania (ekonomia współdzielenia). Firmy analityczne wskazują na kilka najważniejszych trendów, z jakimi mamy obecnie do czynienia na rynku motoryzacyjnym. Są to:
• Samochody elektryczne. Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta