E-sklepy okopane w kraju
Rodzimy sektor e-commerce niechętnie wychodzi za granicę. Tylko 5 proc. firm sprzedaje online na innych rynkach. Pod tym względem jesteśmy w ogonie Unii.
Sprzedaż tzw. cross-border w Unii Europejskiej rośnie w tempie 18 proc. rocznie – w ub.r. wygenerowała ona 237 mld euro. Z tego aż za 59 proc. odpowiadały platformy typu marketplace, takie jak m.in. Amazon, AliExpress, czy OLX. W naszym kraju internetowy handel za granicę mocno jednak kuleje. Z danych Eurostatu wynika, iż gorzej od nas w całej UE wypadają tylko Bułgaria i Rumunia.
Wedle statystyk zaledwie 5 proc. ogółu polskich przedsiębiorstw prowadziło w minionym roku sprzedaż online w innych krajach Wspólnoty. Na drugim biegunie zestawienia znajduje się Austria z wynikiem 15 proc., czy Belgia, Holandia, a nawet Słowenia (po 12 proc.).
Euro jest barierą
Z najnowszych analiz Cross-Border Commerce Europe wynika, że wartość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta