Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przy poborze danych zawsze są obowiązki

21 listopada 2022 | Prawo co dnia | Szymon Cydzik

Wprowadzając przepisy, które miały wzmocnić ochronę konsumentów, częściowo ją osłabiono – mówi Mirosław Gumularz, radca prawny, specjalista w zakresie prawa nowych technologii.

Jakie błędy popełniono, implementując do polskiego prawa dyrektywę o treściach i usługach cyfrowych?

Dyrektywa 2019/770 ma w założeniu wzmacniać ochronę konsumentów w sytuacjach, gdy za usługę lub treści cyfrowe płacą nie tylko tradycyjnie (pieniądz), ale też gdy otrzymają treści lub usługę w zamian za możliwość przetwarzania ich danych, np. do celów marketingowych. Czyli nie płacą oni pieniędzmi, ale ktoś zbiera ich dane i w zamian za to świadczy usługę. Pojawia się tu wiele problemów na pograniczu prawa ochrony konsumentów i danych osobowych – jak rozumieć tę swoistą „płatność danymi osobowymi”, jakie informacje trzeba przekazać w związku z tym konsumentom. Moim zdaniem przy implementacji przepisów popełniono błąd – nie tylko wprowadzono nowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12425

Wydanie: 12425

Spis treści

Reklama

Zamów abonament