Bank nie pisze na Messengerze. Uwaga na oszustów
Już nie tylko za pomocą maili czy SMS-ów, ale też wiadomości wysyłanych na komunikatorach internetowych oszuści próbują wyłudzić dane do bankowości, by oczyścić konta z pieniędzy. Dlatego trzeba być ostrożnym.
Pan Jakub klient dużego polskiego banku dostał wiadomość na Messengerze: – „Cześć (dalej nazwisko i nazwa banku). Mam kilka raportów, o których musisz wiedzieć” – brzmiała wiadomość. W pierwszej chwili mężczyzna odpisał, o co chodzi.
– Jednak po chwili zastanowienia zablokowałem tego człowieka, bo bank w taki sposób jednak nie kontaktuje się z klientami. To może być próba oszustwa i przejęcia danych – uważa pan Jakub.
Czy rzeczywiście tak mogą zacząć działać teraz cyberprzestępcy? Czy w ten sposób mogą próbować przejąć bankowe dane? Do banków trafiają takie sygnały? Mirella Gmur-Dzieduszycka z Banku Millenium mówi, że u nich nie odnotowano takiej formy oszustwa ukierunkowanej na klientów Banku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta