Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bank nie pisze na Messengerze. Uwaga na oszustów

08 grudnia 2022 | Moje pieniądze | Janina Blikowska

Już nie tylko za pomocą maili czy SMS-ów, ale też wiadomości wysyłanych na komunikatorach internetowych oszuści próbują wyłudzić dane do bankowości, by oczyścić konta z pieniędzy. Dlatego trzeba być ostrożnym.

Pan Jakub klient dużego polskiego banku dostał wiadomość na Messengerze: – „Cześć (dalej nazwisko i nazwa banku). Mam kilka raportów, o których musisz wiedzieć” – brzmiała wiadomość. W pierwszej chwili mężczyzna odpisał, o co chodzi.

– Jednak po chwili zastanowienia zablokowałem tego człowieka, bo bank w taki sposób jednak nie kontaktuje się z klientami. To może być próba oszustwa i przejęcia danych – uważa pan Jakub.

Czy rzeczywiście tak mogą zacząć działać teraz cyberprzestępcy? Czy w ten sposób mogą próbować przejąć bankowe dane? Do banków trafiają takie sygnały? Mirella Gmur-Dzieduszycka z Banku Millenium mówi, że u nich nie odnotowano takiej formy oszustwa ukierunkowanej na klientów Banku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12440

Wydanie: 12440

Spis treści
Zamów abonament