Płatności mobilne przekonują Polaków, bo są wygodne i bezpieczne
Skoro smartfon staje się naszym centrum zarządzania finansami, te właśnie urządzenia będą podstawowym narzędziem do przeprowadzania transakcji – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.
Jakie są obecne kierunki rozwoju rynku płatności?
W trakcie pandemii i po niej zauważyliśmy, że konsumenci coraz chętniej korzystają z szybkich i bezpiecznych płatności kartami Visa zapisanymi w urządzeniach mobilnych – smartfonach i smartwatchach. Jak wynika z badania „Visa Mobile Payments Study 2022” (1.), trzy czwarte Polaków deklaruje, że płatności smartfonem nie są dla nich niczym nowym. Przeprowadzone przez nas badanie dowodzi tego, że już co piąty z nas płaci smartfonem zbliżeniowo. Kierunek rozwoju jest więc bardzo jasno zarysowany.
Ale z czego to wynika? Czego konsumenci dzisiaj wymagają od płatności?
Konsumenci mają trzy główne oczekiwania względem płatności – mają być proste, wygodne i bezpieczne. Stąd rosnąca rola płacenia przy pomocy smartfona. To urządzenie, które wielu z nas ma zawsze przy sobie. Nie zapominamy go, jak to się zdarza w przypadku portfela. Z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta