Canon: Poligrafia w Polsce trzyma się dobrze
Polska wyrosła na globalną poligraficzną potęgę. Krajowa branża coraz częściej korzysta z najnowocześniejszych urządzeń i innowacyjnych rozwiązań, automatyzując proces druku oraz oprawy. W ten sposób unika kompromisów w sferze jakości i wydajności produkcji.
Tak twierdzą eksperci Canon Polska, którzy podsumowali polski rynek druku w 2022 roku. Wskazują dominujące na nim trendy i identyfikują wyzwania stojące przed poligrafią oraz rynkiem urządzeń biurowych.
Najważniejsze trendy w 2022 roku
Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze – jak podał Polski Instytut Ekonomiczny, Polska jest światowym liderem w eksporcie gazet, dzienników i czasopism, osiągając w 2021 r. 23-proc. udział w ich ogólnoświatowym eksporcie. Ten sukces nie byłby możliwy, gdyby nie nastawienie polskich drukarń na modernizację swoich parków maszynowych. – Polski rynek poligrafii dynamicznie się rozwija pod względem technicznym – mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. – Możemy być konkurencyjni względem krajów zachodnich, bo oferujemy wiele aplikacji w cenach niższych niż na zachodnich rynkach.
Sektorem, który dziś najbardziej rozbudza wyobraźnię branży poligraficznej, nie jest bynajmniej druk produkcyjny. Z doświadczeń ekspertów Canon wynika, że najszybciej rośnie zainteresowanie drukowanymi aranżacjami wnętrz....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta