Współpraca z agencją reklamową, jak zrobić to dobrze
Jakie postanowienia powinny znaleźć się w umowie o współpracy reklamowej, aby uniknąć kosztownych błędów?
Reklama dźwignią handlu. Powiedzenie stare niemal jak świat. O dziwo, nie wypowiedział go żaden guru marketingu, ale radziecki minister handlu Anastas Mikojan.
Tylko nieliczni przedsiębiorcy decydują się tworzyć reklamy własnym sumptem. Większość przekonuje się szybko, że warto posiłkować się wsparciem wyspecjalizowanych agencji reklamowych. Ich rodzaje, czy obszar, w których działają, zmieniają się z czasem, ale zasady współpracy na linii klient (reklamodawca) – agencja reklamowa pozostają niezmienne.
Reklamodawca może chcieć zaangażować konkretną, upatrzoną wcześniej, agencję, ale często decyduje się jednak na przeprowadzenie procedury przetargowej. Zatem pierwszym krokiem będzie opracowanie zasad takiego konkursu. Regulamin taki nie tylko precyzuje sam algorytm wyboru najlepszego oferenta, ale i ma zabezpieczać strony przed różnymi zarzutami i roszczeniami, jakie mogą wyniknąć w toku konkursu lub na skutek jego rozstrzygnięcia.
Ten etap często budzi wiele kontrowersji, część z nich kończy się nawet procesem sądowym. Spory mogą dotyczyć ochrony informacji poufnych, które strony sobie wzajemnie ujawniają. Agencja przecież nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta