Usługi promujące spółkę przejmowaną mogą być związane z działalnością spółki przejmującej
Darmowe usługi, których celem jest m.in. promocja produktów spółki, która ma zostać w przyszłości przejęta, mogą być traktowane jako związane z działalnością gospodarczą podatnika planującego przejęcie. W konsekwencji, nieodpłatne świadczenia udzielane w ramach takich działań marketingowych nie podlegają VAT.
Takie stanowisko wyraził dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indy- widualnej z 20 stycznia 2023 r. (0114-KDIP1-1.4012.681. 2022.1.MM).
Zgodnie z przepisami ustawy o VAT, co do zasady, opodatkowaniu podlega odpłatne świadczenie usług. Za opodatkowane VAT mogą być również uznane m.in. usługi świadczone nieodpłatnie, jeśli nie są związane z działalnością gospodarczą podatnika. Aby zatem ocenić, czy nieodpłatna usługa rodzi konsekwencje na gruncie VAT, należy ustalić czy taki związek występuje. W praktyce można go zidentyfikować przede wszystkim wtedy, gdy darmowe świadczenie jest realizowane w ramach inicjatyw o charakterze promocyjnym i marketingowym.
Podejmowane w ramach wspomnianych inicjatyw działania służą budowaniu pozytywnego wizerunku i w zamyśle prowadzą do pozyskiwania nowych klientów lub utrzymaniu relacji z dotychczasowymi, co przekłada się na dochody ze sprzedaży opodatkowanej. W omawianej interpretacji wnioskodawca chciał jednak potwierdzić,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta