Banki wydają krocie na reklamę
Koszty autopromocji banków szybko rosną. W minionym roku przekroczyły już miliard złotych.
Wśród telewizyjnych spotów jednymi z częściej pojawiających się są te promujące różnego rodzaju usługi bankowe. Sprawdziliśmy, ile kredytodawcy przeznaczają na marketing.
Promocja kosztuje
Kwoty podawane w sprawozdaniach okazują się imponujące. Łączne wydatki na te cele tylko w ośmiu największych bankach notowanych na GPW, które przedstawiły takie informacje, wyniosły w minionym roku ok. 850 mln zł. W porównaniu z 2021 r. to aż o 18 proc. więcej. A jeśli dodać do tego choćby Credit Agricole Bank Polska czy Bank Pekao (które są aktywne na rynku reklamowym, ale nie podają danych o wydatkach na ten cel), z pewnością suma ta przekroczyła miliard złotych.
Dla porównania – w 2022 r. zysk netto całego sektora bankowego wyniósł 12,5 mld zł. Można więc powiedzieć, że co 12....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta