Do sprostowania świadectwa pracy przymusi pracodawcę sąd
Jeśli pracownik otrzyma świadectwo pracy z błędami, ma 14 dni na żądanie jego sprostowania. W razie odmowy, może zwrócić się z żądaniem zobowiązania pracodawcy do dokonania poprawek do sądu.
∑ Co mogę zrobić, jeżeli w świadectwie pracy otrzymanym od pracodawcy jest błąd dotyczący okresu zatrudnienia? Ponadto pracodawca nie umieścił w świadectwie informacji o wysokości wynagrodzenia. Czy pracodawca ma obowiązek umieścić w świadectwie pracy informacje np. o wysokości wynagrodzenia i uzyskanych kwalifikacjach? – pyta czytelniczka.
Zgodnie z art. 97 § 1 kodeksu pracy, w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym następuje ustanie stosunku pracy, jeżeli nie zamierza nawiązać z nim kolejnego stosunku pracy w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniego. Jeżeli z przyczyn obiektywnych wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej w tym terminie nie jest możliwe, pracodawca w ciągu 7 dni od dnia upływu tego terminu przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub tej osobie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta