To na co zgodzi się kontrahent ma znaczenie
Obowiązek podatkowy z realizacji planów sprzedaży oraz celów jakościowych powinien być rozpoznawany w dniu finalnego zatwierdzenia przez sprawozdania. Dotyczyć to zarówno przyjęcia częściowego wykonania usługi, jak i zakończenia jej świadczenia.
We wrześniu 2022 r. spółka zwróciła się o ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT przy jednej z usług na rzecz dystrybutora.
We wniosku o interpretację wyjaśniła, że jest autoryzowanym dealerem pojazdów samochodowych w zakresie obrotu samochodami, częściami, akcesoriami oraz serwisu.
Zgodnie z istniejącym systemem marż i bonusów dealerom przysługują miesięczne, kwartalne, roczne marże oraz bonusy. Na podstawie instrukcji handlowych oraz serwisowych będących podstawą podpisywanych planów sprzedaży oraz celów jakościowych, odrębnie dla każdego z działów ustalane są warunki marżowe oraz zasady ich rozliczeń.
Firma tłumaczyła, że marże powiązane są z aktywnością, zaangażowaniem i skutecznością działania całej firmy. A ona skład dystrybutorowi sprawozdanie z realizacji planów oraz wnioskuje o naliczenie i wypłatę bonusu w odpowiedniej wysokości.
Ustalenie, że jakikolwiek bonus jej się należy i w jakiej kwocie następuje dopiero po weryfikacji sprawozdań i wniosków pod kątem spełnienia wymogów określonych w planach sprzedaży oraz celach jakościowych. Zdarza się jednak, że dystrybutor żąda...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta