ESG a sztuczna inteligencja – czy to rzeczywisty dylemat na rynku pracy?
ESG i sztuczna inteligencja to dwa wzajemnie napędzające się mechanizmy – ocenia Artur Miernik, Partner EY Polska, lider praktyki Workforce Advisory w zespole People Advisory Services.
Rozmawiamy o ESG, które oznacza nie tylko „zieloną” transformację biznesu, ale też zmianę w myśleniu o zarządzaniu ludźmi w organizacjach. Zacznę jednak od pytania, które ostatnio zadaje sobie wielu ekspertów ds. zasobów ludzkich, a mianowicie – czy sztuczna inteligencja opanuje rynek pracy, co w efekcie może oznaczać również koniec HR?
Sztuczna inteligencja powinna być wykorzystywana dla, a nie przeciw człowiekowi i z ostatnich wypowiedzi osób kluczowych dla jej rozwoju przebija autentyczne poczucie odpowiedzialności za to, aby prawnie uregulować pokusy naruszenia tego porządku. Z kolei schodząc na poziom zarządzania ludźmi: z naszych badań wynika, że 59 proc. polskich przedsiębiorstw nie planuje w ciągu najbliższych dwóch lat zmian w zatrudnieniu w związku z rozwojem sztucznej inteligencji. W tym przypadku, oprócz braku technologii i kompetencji, realną barierę stanowią także aspekty prawne. Można zakładać, że gdyby wdrożenie sztucznej inteligencji oznaczało tylko prostą redukcję kosztów w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta