Fabryki autobusów odjeżdżają
Z powodu spadku zamówień produkcja w polskich zakładach Scanii i Volvo stała się nieopłacalna.
Zaledwie dwa miesiące wystarczyły, by kolejny inwestor w branży motoryzacyjnej zdecydował o wycofaniu się z polskiego rynku. Do Volvo Buses, który w marcu poinformował o zamknięciu fabryki we Wrocławiu, teraz dołącza Scania, która w pierwszym kwartale 2024 r. zamknie fabrykę nadwozi autobusowych w Słupsku.
Zostają podwozia
Przyczyną jest bessa na autobusowym rynku, co dla producentów oznacza utratę rentowności. – Segment autobusów mocno odczuł negatywne skutki pandemii koronawirusa i choć sytuacja na rynku stopniowo się unormowała, tempo odbudowy jest niewystarczające – poinformowała Scania Production Słupsk w komunikacie. Spółka rozpoczęła konsultacje ze związkami zawodowymi szczegółów zwolnień. Z pracą ma się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta