Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fabryki autobusów odjeżdżają

31 maja 2023 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
Na terenie wrocławskiej fabryki Volvo Buses będzie działał szwedzki Vargas Holding, inwestujący w sektor technologiczny
autor zdjęcia: Bartek Sadowski/Bloomberg
źródło: Rzeczpospolita
Na terenie wrocławskiej fabryki Volvo Buses będzie działał szwedzki Vargas Holding, inwestujący w sektor technologiczny

Z powodu spadku zamówień produkcja w polskich zakładach Scanii i Volvo stała się nieopłacalna.

Zaledwie dwa miesiące wystarczyły, by kolejny inwestor w branży motoryzacyjnej zdecydował o wycofaniu się z polskiego rynku. Do Volvo Buses, który w marcu poinformował o zamknięciu fabryki we Wrocławiu, teraz dołącza Scania, która w pierwszym kwartale 2024 r. zamknie fabrykę nadwozi autobusowych w Słupsku.

Zostają podwozia

Przyczyną jest bessa na autobusowym rynku, co dla producentów oznacza utratę rentowności. – Segment autobusów mocno odczuł negatywne skutki pandemii koronawirusa i choć sytuacja na rynku stopniowo się unormowała, tempo odbudowy jest niewystarczające – poinformowała Scania Production Słupsk w komunikacie. Spółka rozpoczęła konsultacje ze związkami zawodowymi szczegółów zwolnień. Z pracą ma się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12584

Wydanie: 12584

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament