Fiskus nie może wymagać od e-sklepów niemożliwego
Market online, który zastrzega, że nie handluje hurtowo i zakazuje odsprzedaży swoich towarów, nie zapłaci podatku cukrowego od napoju sprzedanego przez internet przedsiębiorcy na fakturę.
Zła passa fiskusa w sprawach o tzw. podatek cukrowy, czyli opłatę od środków spożywczych, nie ma końca. W środę znów przegrał przed Naczelnym Sądem Administracyjnym (NSA) ważny spór o daninę od dosładzanych napojów sprzedawanych w sieci.
Tylko detalicznie
Sprawa dotyczyła popularnego e-supermarketu. We wniosku o interpretację jego właściciel wyjaśnił, że zajmuje się internetową sprzedażą towarów wyłącznie za pośrednictwem sklepu online, tylko detalicznie. Prowadzi w nim m.in. obrót napojami z dodatkiem cukrów, których jednak sam nie produkuje.
Spółka wskazała, że jej klientami są konsumenci, ale też osoby, które prowadzą działalność i mogą chcieć wystawienia faktury VAT. Zaznaczyła, że nie ma jak zweryfikować, w jakim celu przedsiębiorcy nabywają towary. Za to regulamin e-sklepu nie przewiduje możliwości dalszej ich odsprzedaży konsumentom. Spółka przyznała, że ktoś wbrew jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta