Alternatywne napędy ciężarówek
Bruksela nakazuje przewoźnikom przejść na alternatywne napędy. Jak w nadchodzących latach poradzą sobie z tym wyzwaniem przedsiębiorcy?
Koncerny samochodowe już przygotowały nowe technologie i mają harmonogram zmian. – Od września 2022 roku z naszych fabryk wyjeżdżają ciężarowe samochody elektryczne (ciągniki i podwozia), które dołączyły do diesli i modeli napędzanych gazem LNG, oferowanych od 2018 roku. Volvo Trucks jest jedynym na świecie seryjnym producentem, mającym pełną gamę ciężarowych samochodów elektrycznych. Do 2040 roku mamy osiągnąć całkowite zero emisji CO2 z naszych pojazdów. Oceniamy, że wszystkie transporty do 500 km będą wykonywane taborem elektrycznym, dłuższe trasy samochodami LNG, a w przyszłości wodorowymi. Pierwsze próby ciężarówek napędzanych ogniwami paliwowymi u klientów powinny zacząć się ok. 2025 roku – przewiduje dyrektor marketingu w Volvo Trucks, Piotr Werner.
null
Do nowych napędów przygotowują się dostawcy paliw. Shell stawia na LNG i bioLNG. – Dla naszych klientów to obiecujący kierunek, wspierający dekarbonizację transportu drogowego. W Polsce mamy sześć stacji Shell LNG, a europejska sieć to ponad 60 lokalizacji. Łącznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta