Droga do neutralności klimatycznej
Celem Coca-Cola HBC jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r., dlatego firma wpisała zrównoważony rozwój w swoją strategię biznesową i nieustannie podejmuje aktywności oraz inwestycje zbliżające ją do jego realizacji. O konkretnych działaniach firmy w tym zakresie opowiada „Rzeczpospolitej” Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Postawiliście sobie cel – neutralność klimatyczna do roku 2040. Jak widzicie go dziś?
Jako Coca-Cola HBC podtrzymujemy to zobowiązanie – planujemy osiągnąć neutralność klimatyczną do 2040 r. By stać się firmą net-zero, chcemy ograniczyć ślad węglowy – o 25 proc. do 2030 r. i o kolejne 50 proc. w następnej dekadzie. Z pewnością wymaga to dużego wysiłku i inwestycji, ale planujemy i wdrażamy konkretne, długofalowe rozwiązania biznesowe, które z każdym rokiem przybliżają nas do realizacji naszych ambicji. Od 2010 r. zmniejszyliśmy emisje CO2 wynikające z naszych działań w Polsce i krajach bałtyckich o 44 proc.
W jaki sposób udało się to osiągnąć?
Przede wszystkim monitorujemy nasz wpływ na środowisko, w tym emisję CO2 z różnych obszarów. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaplanować odpowiednie działania w każdym z nich i stopniowo je wdrażać. Jest to łatwiejsze w tych zakresach, na które mamy bezpośredni wpływ, jednak duża część emisji wymaga bardziej systemowych rozwiązań, które muszą być wypracowane razem z innymi uczestnikami rynku, np. naszymi dostawcami i klientami. Tutaj przykładem może być strategia opakowaniowa, która odpowiada za ponad jedną trzecią naszych emisji CO2. Jako system Coca-Cola byliśmy i nadal jesteśmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta