Czy Polska potrzebuje Narodowej Strategii Rowerowej?
Rower to urządzenie specyficzne ze względu na masowość i mnogość sposobów jego wykorzystywania. Dlatego wymaga kompleksowych i spójnych rozwiązań, zasad i wymogów – pisze organizator Warszawskiej Masy Krytycznej.
W Polsce opracowuje się wiele polityk i strategii, szeroko się je dyskutuje, konsultuje, a później… odkłada na półkę, nie realizuje i zapomina. Zapomina do czasu, gdy faktem posiadania takiej strategii trzeba się wykazać przy okazji występowania o środki publiczne (krajowe lub częściej unijne) lub… gdy wystąpi polityczna potrzeba opracowania nowej strategii.
Jako ciekawy przykład może posłużyć „Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego”. Cele nie są ani trochę ambitne, a jego realizacja sprowadza się do opracowania nowych koncepcji i wydania publicznych pieniędzy na ekspertów, konferencje, spotkania i narady, a spodziewanych efektów brak.
Rower to urządzenie specyficzne ze względu na masowość i mnogość sposobów jego wykorzystywania jako środka transportu, turystyki, treningu, rekreacji, rehabilitacji etc. Dlatego wymaga kompleksowych i spójnych rozwiązań, zasad i wymogów.
Strategia nie może być koncertem życzeń
Według ECF* to plan, który ustanawia globalną wizję mającą na celu koordynację polityk, celów i działań na rzecz ruchu rowerowego. Krajowa strategia rowerowa konsoliduje wszystkie polityki podejmowane na poziomie krajowym na rzecz ruchu rowerowego, wysyłając w ten sposób sygnał polityczny, że ruch rowerowy ma znaczenie i dlatego powinien być systematycznie wspierany przez władze publiczne, przedsiębiorstwa,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta