Jak skutecznie wdrożyć strategię rowerową?
Do czego potrzebna jest samorządom krajowa strategia rowerowa? Z czym sobie nie radzą? – odpowiedzi m.in. na te pytania szukali uczestnicy debaty „Jak skutecznie wdrożyć krajową strategię rowerową?”.
Jednym z podstawowych problemów dla lokalnych władz jest budowa infrastruktury. Krzysztof Barczyk, dyrektor gabinetu marszałka województwa zachodniopomorskiego, przyznał, że „na infrastrukturę rowerową składa się wiele elementów, również takich, z którymi samorząd nie jest sobie w stanie sam poradzić”.
– Staramy się wykorzystać prawo do skutecznego budowania tras rowerowych. Mamy jednak dwa odcinki tras rowerowych, z którymi jeszcze sobie nie poradziliśmy. Jeden to Międzyzdroje–Świnoujście, a drugi to odcinek wokół Zalewu Szczecińskiego. Próbowaliśmy przygotować projekt, żeby uzupełnić te braki. Napotkaliśmy jednak wiele przeszkód. Np. Wody Polskie nie chciały się zgodzić, żeby wybudować 900 metrów trasy rowerowej po wale przeciwpowodziowym. Dlatego wymyśliliśmy stworzenie specjalnego pomostu pływającego. Pomysł miał tę zaletę, że nie wymagał pozwolenia, wystarczyło go zgłosić. Dopiero wtedy Wody Polskie ustąpiły i zgodziły się na pierwotny projekt wybudowania ścieżek rowerowych na terenie wałów. Krajowa strategia rowerowa potrzebna jest do tego, żeby nie trzeba było kombinować. Dzięki temu moglibyśmy zrobić coś porządnie od początku do końca – stwierdził reprezentant województwa zachodniopomorskiego.
Nazwa nie ma znaczenia
Joanna Matuszczyk, kierowniczka zespołu ds. rozwoju ruchu rowerowego z Urzędu Marszałkowskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta